Consum ulei tour 1.9 tdi 101 cp
  • va salut pe toti cu consideratie, sunt nou aici, am un SOT de 1 an, si cam "ia" ulei, nu mult dar ia. E normal sa "manance" ulei motoarele de 1.9? unii zic ca : "domne, are turbina E FOARTE NORMAL". Am un amic cu un Superb modelul vechi 1.9, si zice ca nici macar nu "pisca" ulei; altul cu un Scout de 2.0 140cp la fel, ce sa cred? Numai a mea ia, sau oamenii isi ascund nemultumirea(sa-i zic) sub aspectul ca "DE CE SA IAU NUMAI EU TEAPA"?Vreau s-o schimb oricum, dar oare ce sa aleg? Exista ceva CARE NU CONSUMA ULEI? Va multumesc, si astept cu interes un raspuns beton, pentru ca oamenii din reprezentanta sunt "varza".
  • Consuma toate ulei ! Eu pana la 60.000 km nu "pisca" ulei si acum m-am trezit pe drum la intoarcere de la Lacu Rosu ca se aprinde becul de ulei. Chestia e ca la toate se consuma, dar nu observi ca la schimbarea uleiului, se umple pana la nivelul maxim al jojei...si are unde scadea pana la minim. Intre un maxim si un minim, e cam 500 - 700 ml. In cartea tehnica a masinii (daca o ai de noua) spune clar ca motoarele actuale de la vw au un consum de ulei intre anumete limite.
    Pune-ti problema de ce nu consuma ca atunci e bai mare ! e vorba de pierderile care trebuie sa se realizeze pentru ungere...
  • daca se aprinde nu-i bai 100 ml rezolva problema. e mai sensibil la ulei treaba si cum scade un pic sub incepe sa miorlaie in bord. in curbe cu pedala data e normal sa pape mai mult.
  • SOT 2008 intre doua revizii imi ia 700 gr ulei. De la service au zis ca asa e normal. Acum am 37.000 si chiar azi i-am mai pus 150gr ulei . Asta e ..
  • eu de la o revizie la alta mai duc cam un litru. e bine sa ai un biberon in masina si sa ii mai dai cand mai tipa ca-i e foame. preventiv pune un litru in porbagaj. acelasi produs sa nu te trezesti ca face spuma.
  • asa este ,nu te lua dupa aia care zic ca nu papa ulei ...mie la 5000 km mi s-a aprins becu galben,iar acum la 30000 km cam un litru la schimb si vede talpa,plus ca e resoftata la 135 cp
  • Corect . Un litru de ulei am tot timpul la mine. Prima data am avut Mobile 1. De la a 2 revizie am pus Castrol Edge in speranta ca nu va mai consuma. Dar m-am Inselat....
  • cristi_cxm cand o turezi ce fum scoate pe esapament?e albastru?
  • si a mea papa ulei cam un 1l la 12 mii km. insa eu o mai duc pina in 4mii de ture
  • La pompe duze, e indicat ca turatia sa fie cel putin in cuplu maxim. Vremea dieselor vechi la care nu conta turatia ca motorul oricum tragea, a trecut.
    Asta inseamna ca o turatie de 2000 e perfecta la mers obisnuit. In oras, poti merge si pana la 1500 dar nu mai jos si nu peste treapta a 3 a. Scosul fumului din greu arata ca subturatia e un stil de mers. Daca tii cu adevarat la masina, macar din cand in cand pe saptamana sa cunoasca motorul o turatie de peste 3000...asta dupa ce ai incalzit motorul in mers.
    Ulei mai poate consuma peste masura dupa ce ai un stil de condus agresiv cu turatii bruste de la 1500 cu pedala de acceleratie la fund (si se mira unii ce delay mare au la reactia motorului) si schimbat vitezele pe la 3000-4000 in mod frecvent.
  • e normal sa consume ulei pana la 1 litru(1,9 tdi AXR) .eu la a mea ii pune la revizie 4,3 l si pina la urmatoarea revizie nu mai completez deloc sau ii pun f putin.si eu evit sa merg subturat pentru ca e moarte curata pt tdi.
    depinde si ce ulei folosesti.daca pui unul mai subtirel il papa mai repede daca mergi cu unul mai vascos mananca mai putin.
    respecte
  • Topic deschis aiurea
    http://www.fanoctaviatour.ro/forum/comments.php?DiscussionID=237&page=1#Item_47
  • consider ca pana in 80 000 sa se mearga cu un ulei mai subtire si pe urma sa se schimbe vascozitatea. nu are rost sa folositi de la inceput un ulei mai vascos cat e motorul nou. este si recomandat sa schimbati din cand in cand vitezele la turatie mai mare , astfel evitati depunerile de calamina(boala motoarelor in oras). daca simtiti ca nu mai trage cum trebuie faceti un drum mai lung si da-ti pedala la greu sa se desfunde tot. eu am incercat si e cat se poate de reala aceasta metoda. drum bun si pupeze cat mai fiabile.
  • uleiul consumat ... de motorul diesel cu Pompa-Injector (Pompe-Diuse) ... este foarte normal ... !!! cine a avut masina de noua poate citi in manualul de utilizare scris de producator, unde este precizat acest fenomen de consum de ulei !!! Din acest motiv avetzi si doua becuri de avertizare ulei in bord ... cel galben ... care te avertizeaza ca uleiul este sub nivelul minim ... si cel rosu care te avertizeaza ca ori ai presiune prea mare/mica sau ca nu mai ai deloc ulei !!!
    In plus ... ungerea turbinei se face prin lagar hidrodinamic cu uleiul din motor ... si cum ea la 4000 de rotatzii a motorului turbina ajunge undeva pe la 200.000 mai ciupeshte putin !!! :D:D:D
    Eu intre revizii cam 1,5 l bag ... pentru ca merg agresiv cu ea ... in turatzii mai mari ... !!!
    Sper ca am fost de ajutor !!!
  • Eu am motoru 1.9 de 90 si ALH si nu prea am probleme de genu asta cu uleiul o singura data mi s-a aprins becu galben si a trebuit completat ( masina o am de noua si acuma are 70.000 ) deci in toti acesti km mi s-a aprins o singura data becu si am completat dar in rest nu am avut probleme .... ALH are consum redus de motorina si de ulei :) numai ca are cu 11 CP mai putin decat AXR
  • Mie mi s-a aprins prima data becul galben la ulei la 10000 de km.
  • depinde de stilul de condus si unde este condusa... am avut O2 1.9 tdi BJB si imi consuma max 5-600 ml ulei intre revizii. Mentionez ca merg 85% in afara, cu viteza de maxim 120 kph si nu agresiv. Alh-ul nu mi-a mancat deloc ulei. Toate motoarele au avut pana in 90.000 km (reali). In privinta consumului de ulei la P.D., este normal 500 ml la 15.000 km la un stil de condus normal si preponderent extraurban.
  • Fratilor e normal sa consume ulei..un motor ,nu va mai speriati ca trebuie ca completati 200-300 de grame, asta e viata lui. Apropos la munca avem golane 1.5 dci 70 cp, la 67000, intre schimburi se completeaza de la 200 g pana la 600g ,depinde cat de rau este "calcata";alt ex opel asta g 1.6 16v, e adevarat ca asta are cca 320000 kmdar "papa" in limite decente cca 600-700 g. Mentionez ca toate astea circula 95% din timp in Bucuresti.
    Inca o chestie cu ulei subtire sau mai gros...fratilor a apus era uleilor minerale sau semisintetice, mergeti pe un 0W30/40 sau 5W30/40 full synth, sunt cele mai OK. Nu degeaba recomanda producatorii uleiuri cu anumite specificatii. As vrea sa vad si eu un ulei 20W40....cu indicativ 506.01 sau 505.01?? Il veti gasi oare....eu nu cred
    Parerea mea este ca un ulei de marca cu specificatiile mentionate,chiar pt motoare uzate "bine" va fi excelent. Apropos un L de ulei "bun" pleca sa fim seriosi de la cel putin 35 lei/l.
    Ex:in SOT a mea AXR am Castrol SLX Professional (1l= 65 lei la Wv- Craiova, eram pe plecare si nu gaseam uleiul asta in alta parte in 10000 km completat cam 350g.)
    Sa auzim de bine
  • SALUTARE, MILANETTO EU AM 1,6 MPI SOT ARE CAM 146 OOO KM SI COMPLETAM CAM 300 DE GRAME LA 10 MII,FOLOSEAM 5W 4O CASTROL.CINEVA MI-a recomandat 10w40 ca cica pe ala nu o sa-l mai consume,am 4 mii facuti cu 10w40 si nivelul pe joja e aproape de jumate(deci l-a consumat).
    ce sfat poti sa-mi dai?
    iar sa completez si la uleiul asta?e normal sa completez acum cand folosesc ulei mai gros?
    m-am luat de ganduri
  • Sfaturi nu cred ca sunt in masura sa-ti dau sfaturi se poate intelege din posul de mai sus. Cum spuneam , ulei va consuma orice motor mai ales unul WV, eu nu sunt adeptul uleiurilor groase (fie vb intre noi mai ales iarna). Parerea mea e sa ramai pe un 5w30, este mai scump dar isi face treaba senzational, chiar daca va mai ciupi putin.
    COCOS ideea este sa ne axam pe subiect in cazul de fata consum ulei la un anume tdi-u'.
    Sa auzim de bine
  • 5w30 de la ce firma imi recomanzi MILANETTO?
  • Oricare, tata, eu unu am castrol. Insa nu este cu nimic mai prejos nici Mobil1; Total;Aral; Liqui Moly si bineinteles Valvoline. Oricare dintre cele mentionate va fi excelent.
  • A mea, de la ultima revizie (60.000km) si pana acum (72.000km) nu a consumat nici un strop de ulei.. Si eu sunt putin uimit.. ori uleiul pe care l-am pus acum e foarte bun, ori s-a mai lasat motorul.. nu stiu ce sa cred. Pana acum consuma un maxim 500ml intre revizii (la 15.000km)
  • MULTUMESC MILANETTO, SA TRAIESTI
  • ce ulei folosesti Bogdan? (detaliaza)
    si ce motorizare ai?(otto sau diesel, nr de km, an fab)
    suna frumos ce ai zis ca numai consuma strop de ulei.
  • Asta de care zic eu ca nu a consumat nici un strop, este Divinol 5W40/505.01. Pana acum am folosit Mobil1.
    Masina are 72.000km, dupa cum am spus.. fabricata in iunie 2007.
    De la urmatoarea revizie cred ca o sa incep sa pun 507.00, dar cu schimbul tot la 15.000 - 18.000km
  • DIVINOL ?????????????? am citit pe net acum si intr-adevar exista asa ceva, nu stiu ce sa zic mi-e frica de un ulei asa strain si parca suna ciudat in comparatie cu cele binecunoscute, dar ma rog exista , nu stiu cata incredere pot avea in divinol?
    de unde poti sa-l iei?
  • Si eu am zis la fel, dar ai incredere in mine... este "divin"! :))

    Eu l-am luat de la un prieten, distribuitor oficial in Romania.. S-a chinuit vreo 2 luni sa ma convinga.. am zis sa incerc pana la urma si sincer, nu-mi pare rau deloc.

    Sunt posesor de TDI-PD din 2005... Initial Octavia 2, iar acum Tour... In tot acest timp am facut 9 revizii si am folosit 3 marci de ulei, toate 505.01. Exceptand Divinol-ul, pe care l-am laudat destul pana acum :) iti pot face un top intre celelalte, in ceea ce priveste consumul (de calitate nu stiu ce sa zic... "fetita" nu a invatat inca sa vorbeasca :) ):

    1. Mobil 1 - 4 schimburi - cel mai bun.. a fost primul pe care l-am pus in Tour si pana la Divinol, nu l-am schimbat.. intre primul si al doilea schimb a consumat cel mai mult, adica aprox. 0,7l.. in rest, maxim 0,5l

    2. Valvoline - 2 schimburi - ok.. a fost primul pe care l-am pus in Octavia 2, iar consumul a fost de un bidon (1l) intre revizii (prima si a doua / a doua si a treia)

    3. Castrol - 2 schimburi - cel mai prost.. l-am pus in octavia 2, la a treia revizie.. doar pt. ca il laudau foarte multi si am zis sa incerc. Intre cea de-a treia si cea de-a patra revizie a mancat 1,5l fara sa exagerez. In foarte scurt timp am pus ce ramasese de la revizie (aprox. 0,7l) si pana la revizie am mai cumparat 1 bidon, din care am completat cam jumatate. Am zis totusi ca poate am avut ghinion, lumea inca il lauda.. asa ca am incercat si a doua oara.. aceeasi poveste. La urmatoarea revizie, evident am renuntat si am pus Mobil, pe care nu l-am mai schimbat pana acum cateva luni cand am pus Divinol.

    Legat de Divinol.. este o companie nemteasca, iar uleiul este 100% facut in Germania. Nu exista alte fabrici, prin Spania, Turcia, etc. iar din cate am inteles, produc si pentru Aral.
  • Ieri s-a aprins si la mine martorul galben de ulei. Am bagat 5w-30/CASTROL vreo 700 ml dupa 5700 de KM.
    Masina este SOT TDI 101cp cumparata in mijlocul lunii Iulie 2009. Mecanicul de la skoda spunea ca este normal sa mai consume din moment ce o voi alerga pe drumuri europene (lucru care il fac din cand in cand pe A2). Am pus tot castrol in ea nedorind sa amestec tipurile de ulei din ea chiar daca este inca in primul an.

    Si la voi uleiul este asa de negru ?
    Cel de la service skoda explica ca "masinile disel la prima cheie innegresc uleiul din cauza ca motorina contine un soi de detergenti care inegresc uleiul odata cu functionarea motorului si ca este normal"
  • da si la mine e bronzat chiar de la prima cheie dupa schimb.mie totusi mi se pare mult 700 ml pt completare.inseamna cao 'frigi' BINE DE TOT.
  • Eu am conplectat dupa 4000 cu 750 de grame dar cei drept nu se aprinsese becul.
    eu o frig doar in oras.
  • Un pic DRIVE, ma dau la ea ....este DIESEL trebuie sa ma dau la ea ;)
    Revin acum dupa aceste cateva zile sa va spun ca totul este OK si nu s-a mai aprins martorul galben de ULEI si toarce frumos ;) (purrrrr....puuurrrrrrr........)
  • fratilor mie astia la reprezentanta imi pun 0w40 Mobil 1, am o 1.4 16v si cu martorul de la ulei nu am avut probleme opana acum sper ca nici deaici inainte sa nu am
  • e vorb de diesel
  • salutare.ieri am facut schimbul de ulei si am bagat mai mult dupa cum imi indica pe joja de ulei.cum pot sa scot surplusul?
  • slabesti busonul de golire . Surplusul de ulei forteaza semeringurile asa ca ai grija
  • va salut,
    am citit toate topicurile, cu pareri pro si contra, sa zicem ca unele m-au convins ca e normal sa consume,luand-o si inginereste!
    a mea este un SOT 1,9 AXR 101CP , din 2008; am luat-o cu aprox. 65735km (atita avea cand am schimbat uleiul),acuma are undeva la 76200, am completat deja cu diferenta pina la 5 litri, cat a mai ramas dupa schimb si am mai luat 1l din care am bagat deja 250ml!!!
    este bine, este excesiv, nu este bine, cum sa-mi pun problema!
    mi s-a aprins de 2 ori becul galben, si imediat am completat, dar din cate am inteles, daca nu e incalzit bine motorul, si accelerezi brusc, senzorul se "excita "repede :)!
    folosesc MOBIL1 SYST S 5W-30 SPECIAL V, VW 505 01.
    in genere drumurile ei sunt pina la servici si inapoi , cam 10-12km/zi, nu apuc sa incalzesc motorul, si 0 data pe luna, bag cate un drum de 220km dus, sa zic asa, acolo o forjez, insa nu la limita de 4000 turatii (prea putin);e bine e rau?!
    voi ce ziceti, rog cei care cunosc fenomenul sa raspunda,sa nu ne extindem aiurea!?
    multumesc.
  • Eu ti-as recomanda un ulei 5W40 aceeasi norma.
    Pierderi nu ai pe nicaieri ?
  • nop,nu-mi da impresia!
    e mai vascoz sa inteleg, sau dece? de unde-l iau, imi zic ca acelasi ulei il recomand asi la cei car eau vw, fiind acelesi motoare!
    "pierderi nu ai pe nicaieri"...ti se pare mult , de ce ai intrebat :)?
  • Deci ti-a consumat aprox. 1l la 10000 de km ,nu?
    Daca dupa ce ai complectat cei 250ml ai nivelul la maxim este perfect.
    Mie imi consuma 2l la 10000 de noua iar acum am 74000 si pun doar castrol 5w40
  • pai nu e la maxim , sau nu era la maxim, adica zona c din manual, ca am zis ca intre e mai bine, o sa verific la rece maine , sa vad exact!
    si acuma dupa 74000 cat iti consuma?
  • am verificat azi uleiul, pe la 9 am mers la servici,si pe la 13 l-am verificat, se afla imediat in partea de sus a zonei hasurate (zona B,sa zic asa), deci e in limite normale, sau normale chiar!
  • deci ai coplectat asa: 700ml dif. 250ml din cel nou si in plus ti-ar mai trebui sa pui cam 350ml ca sa fi la max.
    -> un consum de 1,3l ulei pentru 10500 km si esti in limite normale
  • pai diferenta de la ce o ramas, pina la 5 l, cat a avut bidonul, poate a fost 1l sau sub 1l , desi m-am uitat pe cadranul ala al bidonului si era catre 1l!
    nu ar mai trebui zic eu , ca apoi boloboroseste peste, o sa fie in zona C, deci sa zic ca pica 350ml!
    pai cam 1,2l, in mare pina acuma!
    insa cine sti pina la 80735km, cand tre schimbat de tot, cat mai tre completat!
    mai revin cu actualizari,
    merci fain!
  • mie ,1.9 tdi axr resoftat de la 4000 km la tcmturbo acum 150cp,de noua la fix 4500-5000 km parcursi mi se aprinde becu galben deci acum, la 61500 km,tot asa completez 1 litru intre schimburi.mentionez ca merg mai sportiv si mai mult oras
  • si schimbi la 10000 , nu?
    asta inseamna 200ml. la 1000 de km,deci ca la mine
  • nu ,la 15000 schimb
  • Pai si cum ti se aprinde becul la 5000? Pe joje de la max. la min. este diferenta de 1l si atunci se aprinde becul
  • eu am 1.9 tdi motor axr 101 cp, am luat masina de noua si mentionez ca mananca ulei si scrie in carte de treaba asta, si in functie de stilul de mers...
    eu merg cu ea la 2400 ture doar cand e motoru rece, dupa ce se incalzeste si creste apa la 90 grade numai peste 3000 schimb vitezele.... acum am 18000 de km si merge stas... la prima revizie i-am completat cam 700 ml ulei asa de noua, da nu imi fac nici o problema, decat sa fie lenesa mai bine sa consume un pic ulei

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!