Chip Tuning | OBD Tuning | Flash Tuning
  • Stiu ca au mai fost discutii vis-a-vis de acest lucru, dar din ce am gasit eu prin topicuri, nici una dintre ele nu era dusa la capat (idei "pici pi colo").
    Deci: Chiptuning - mai ales pt. motoarele 1.9 TDI 90HP, care am inteles ca nici nu mai sunt in productie.
    - Stiu ca undeva intre 500-700 Ron se poate face un chiptuning care sporeste puterea motorului cu aprox. 20 cai.
    - Ideile sunt impartite - unii zic ca dac facem acest lucru motorul se comporta super si chiar diminuezi consumul de combustibil cu 0.5%
    - altii spun ca dac facem acest lucru, micsoram durata de viatza a motorului, iar acesta la turtii joase v-a avea unele fluctuatii(turare-subturare)
    - tot ceea ce stiu este ca prin acest chiptuning se mareste presiunea de aer in turbina si aceasta reactioneaza mai rpd.
    Am deschis acest topic in speranta ca "tot patitul stie mai bine" si astept parerile voastra si mai degraba experientele voastre despre acest chip-tuning
  • eu am pus chipul si am deja vreo 3000 de km cu el!sunt foarte multumit si parca nu mai am nevoie sa turez asa de tare motorul pentru ca stii ce poate si nu trebuie sa mai ajungi la 3500 pentru asta!
    eu am dat 200 de euro si e o operatie care dureaza 15 minute si se poate face oriunde! le pot recomanda celor interesati pe cel care mi-a facut! chiar merita schimbarea asta mai ales la 90 de cai!
    nu stiu de uzura motorului! cei din service mi-au zis ca se duce ambreiajul mai repede la cele chipuite!
    vom vedea!
    consumul oricum ramane in aceeasi zona! adica aia 0.5 nu stiu daca se observa asa tare dar oricum poti scoate consumuri mici daca asta cauti!
  • Ideea e urmatoarea: am mai zis-o si o s-o zic non stop. Durata de viata a motorului scade si daca o conduci ca un cretin...talpa non stop, 4000 de ture...depinde de stilul de condus. Stiu persoane cu chip tuning facut inca din 2002 si acum functioneaza perfect. Eu sunt pentru!
  • pierd garantia daca imi pun chip ?sau il pot pune la reprezentanta?
  • am inteles ca se poate pune undeva in bucuresti dar nu stiu unde! bineinteles ca pierzi garantia la ambreiaj cutie de viteze si partile care au legatura! dar un chip bine pus nu e detectabil de calculator!
  • aa...as pune si eu unu...dar.fara sa stie taicamiu...ca ala daca aude...zice ca stric ceva:)))))
  • am aceeasi varsta ca si tine si am pus fara sa stie sponsorii bineinteles! nu au nici o sansa sa afle decat daca ii dau talpa oleaca!
  • de ce chip si nu resoftare in prima faza ?? eu as vrea s-o resoftez, doar sa-i schimb putin parametrii...
  • eu am pus 28 de cp si se simte foarte bine consuma cam cu0,5l mai mult dar nu-i bai .se simte foare bine la depasiri.are alta viata.incercati.o sa va placa.
  • am facut resoftare.
  • Ru3msS ... asta cu resoftatul am auzit-o o singura data ... care e treaba ... se schimba parametrii si ii da debit mai mare de combustibil sau cum ... unde se face - mie mi-a dat dragos nr. unuia si zicea ca toti au facut la ala ... nu mai retin cum il cheama - cati cai i-ai pus si cum se misca ... da oricum trec pe la tine sa imi spui :P
    P.S. si daca cineva se pricepe sa ne explice si noua care sunt avantaje - dezavantaje Chipuire Vs Resoftare
  • Ce-am auzit : resoftarea se face in Germania ( se copie flash-ul se trimite acolo si acolo se rescriu noii parametri),cip-uirea consta in "pacalirea" ECU pentru a intelege ca motorina , in cazul pe care l-am auzit , nu este la temperatura optima de unde si supraturarea turbinei si adaptarea calculatiei combustiei etc. la noile date(se modifica o sonda de temperatura ,treaba facuta "romaneste")...Deci , dupa parerea mea resoftarea merita facuta...
  • nu cred ca exista diferente intre resoftare! eu am facut modificarea datelor cu un laptop cuplat la calculatorul de bord la cineva recomandat! cred ca se cheama resoftare! si chipul care ar fi?
  • eu am vazut cum se opereaza asa zisa resoftare se mareste putin atat cat permite pompa de injectie mai ales ca la cele cu multi km motorul nu mai trage ca unul nou.deci calculatorul masinii are paramaetrii care mai poti modifica este ca la pc overcloking:)
  • Deci daca ma duc sa fac o resoftare, sa inteleg ca este ok . Am inteles ca o sa castig de la 90cp , undeva la 118Cp, ceea ce nu este putin.
    Aveti idee? Pierd garantia dac fac asta sau nu se observa???
  • pe tester se poate face astfel incat sa treci nepbservat! dar daca se duce turbina cred ca vor verifica mai bine si daca o conduc isi pot da seama dar nu pot demonstra nimic pentru ca se pune data modificarii la data cand a fost pus softul la inceput! daca o pun la un test dyno ar putea demonstra dar cei care fac chip iti pastreaza datele initiale si in caz de ceva ti le pot pune inapoi! cei din service m-au avertizat sa nu o fortez decat atunci cand chiar am nevoie{provocari sau depasiri} la turatii f mari si schimbari rapide de viteza pentru ca de obicei prima problema va fi discul de ambreiaj! si te cam ustura la faza asta!
  • iar la partea cu puterea de dupa chip de la 90 de cai nu poti sti exact cati ai pentru ca depinde de masina! poti avea intre 115 si 120 din cate am inteles! afli sigur dupa ce o pui la un test dyno
    oricum cuplul ajunge undeva pe la 250 Nm si se simte diferenta!
  • pt cei interesati, care nu sunt multumiti de puterea masinii...aici ma refer la cei cu motoarele de 90 cp,cu 600 euro isi pot skimba injectoarele + inca 250 un soft bun => 150 cp....suna bine ??? eu zic ca DA !!! si se da garantie la injectoare si ti se garanteaza ca nu ai probleme cu masina multi multi km ;)
  • Ms mult Razvan ... cred ca o sa merg sa fac o resoftare ... chiar i-ar prinde bine catziva caluti la o sot de 90cp.
    @Devil: am auzit si de treaba asta,dar e cam complicat si circula zvonurile, cum ca mai mult de 4-5 ani nu prea tine motorul ala.
    Prefer sa raman la o simpla resoftare, unde motorul se incadreaza in parametrii descrisi de producator
  • Pai Boy_Devil, sa facem un calcul: 850 euro => 150 de cai si 300=>118 cai. Care renteaza mai mult? Si sa nu-mi zici ca cea cu schimbarea injectoarelor...si cu garantiile lor...
  • eu am dat 200 de euro pe resoftare! va pot recomanda pe cineva celor interesati! eu am auzit de la cel care mi-a facut chipul ca exista varianta asta cu injectoare aduse din america(nu-mi aduc aminte exact pretul) si cu inca o resoftare si sa ajungi la 150 de cai! acel stagiu se numeste deja racing stage 1! vrei racing stage nu iti pui pe diesel! iti iei un RS sau alt motor sa vina de la mama lui cu multi cp si ii mai pui si chip!
    oricum se cmporta foarte frumos si demn la chipul asta pe 1.9 tdi! cine are motorul de 105 cp am inteles ca se duce aproape de 140 cu chip!
  • salut sunt nou pe aici dar pot sa spun a sunt un pasionat al masinii skoda si imi plac subiectele voastre....am doar 17 ani si fac acum 18,miam luat o skoda octavia tour 1.8...e superba dar vreau sa ii fac un tuning.cam ct ma poate ajunge???????????un pret minim???????va salut
  • depinde la ce gen de tunig te referi? exterior sau motor? eu unul am investit deja 60 de milioane saptamana asta in masina (doar pe design, inca nu m-am bagat si la motor)
  • jm3 asteptam si pozele tale cu tuningul! cameleon daca vrei doar o resoftare te costa in jur de 200 de euro dar trebuie sa te interesezi cati cp iti da!
    asta am aflat:
    de la 132 KW / 180 CP iti da 154 KW / 210 CP cu 235 Nm->290 Nm
    de la 110 KW / 150 CP iti da 140 KW / 190 CP cu 210 Nm->260 Nm
  • @jm3, asteptam sa vedem pozele masinii tale, zi-ne ce i-ai facut, cat te-a costat fiecare element, detaliat te rog.
  • # Razvan Iasi - zi-mi si mie unde ai facut cip???.
  • am mai spus! mi l-a facut un tip Dragos cu 200 de euro! a durat 15 minute si a fost super tare omu! daca chiar te intereseaza iti dau numarul lui pe privat! face in mai multe orase si se plimba prin tara!
  • salutare baieti ! sunt noi pe aici si as vrea sa va intreb... am o skoa octavia tour sport 1.9 tdi 101 cp diesel masinuta are aproape 30 000 km nu are nici un an... ce ma sfatuiti sa fac ? sa aleg cip sau resoftare ?! chestia este ca inca este in garantie masina si nu as vrea ca cei de la reprezentanta sa afle ca are cip sau resoftare se poate asa ceva? si as dori sa stiu cati cp in plus la resoftare si cati in plus la cip ? ce ma sfatuiti eu cred ca masinuta asta cu inca 30 cp are fi prea tare... acum astept si parerile voastre... si nu vreau sa fac un cip la cineva in garaj sau ceva de genu .... daca tot il fac vreau sa merg la o firma ceva de renume .... mai dau inca 100 euro in plus dar stiu ca poate nu-mi bubuie turbina mai incolo... am auzit si eu ca tot cineva care si-a pus cip pe o octavia i s-a dus naibi turbina foarte repede .... si nu prea se merita sincer turbina aia costa ... aproape 1000 euro din cate stiu eu... si daca pui cip pe masina nu ai nevoie si de Blow Of ? ca sa mentina presiunea scazuta in turbina ? astept parerile voastre numai bine !
  • e belea diferenta de putere ,singura problema ar fi pe drum ud din cauza cuplului agresiv patineaza rotile cand accelerez brusc si in viteza a 3 a. I-am schimbat toate cauciucurile cu 4 buc Michelin Pilot Alpin 205/65/15,si e mult mai stabila ,si cand e ud,nu mai patineaza asa tare.
  • si tu ce ai cip sau resoftare ? antonio , eu am cauciucuri din fabrica pirelli consumul cum este se simte bine diferenta de 25 cp ? de ex daca te faci cu o skoda acelas model aceiasi cp pe care ii aveai inainte sa-ti faci ... il intreci bine ...sau doar asa putin ..
  • antonio cat te-a costat ?
  • alexitul bine ai venit printre noi :) vezi ca blow off se pune numai la motoarele pe benzina ;) sa iti lasi datele de contact la CUMNATU ca sa poti primi stickere si calendare ;) numai bine ;)
  • alexitu citeste te rog acest topic in intregime si vei primiraspunsurila toate aceste intrebari! la mine se cunoaste clar diferenta si am testat asta cu un yarris de 90 de cp cu care mergeam bara la bara pana la resoftare! se simte diferenta foarte tare! inca mai simti cand accelerezi si intr-a 5a!
  • atentie cu masinile aflate in garantie si nu numai!
    mai nou, la receptia masinii in service, clientii trebuie sa completeze un formular prin care declara pe propria raspundere daca masina "are sau nu are" chip-tuning.
    la revizii, se pot face anumite update-uri de soft la masina, daca acestea sunt disponibile, iar daca masina are softul modificat (indiferent, resoftare sau powerbox) prin acest update se poate arde calculatorul masinii.

    asa ca, daca mergeti la service, grija mare ce bifati...pentru ca este pe propria voastra raspundere.
  • Hai sa vedem consecintele negative ale mariri puteri motoarelor.
    De ambreiaj stie toata lumea, poate sa nu tina la noul cuplu.
    Injectoarele nu au nici pe dracu.
    Sa vedem ce se intimpla in turbo, piesa de rezistenta, adica scumpa.
    Presiunea in turbo se mareste, pt a face fata puterii mai mari.
    Cum se mareste presiunea pe turbo :
    Vanele vor obliga turbo sa se invirta mai repede pt a marii presiunea.
    Daca turbo are deja uzura, asta inseamna distrugerea ei mult mai repede.
    Si eu am vrut sa maresc puterea, dar prima data a trebuit sa curat turbo, mai dadea cite un Limp Mode.
    La curatire am observat un mic joc in axul turbosuflantei.
    Dupa calculul meu si al unor meseriasi in domeniu, turbina poate tine de voie peste 100.000 km in conditi normale de exploatare, dar poate crapa imediat la o solicitare tip marire putere motor si atunci am renuntat.
    Poate in viitorul apropiat, cind vreau sa-mi iau turbo nou.
    Apropo de preturi, un turbo a ajuns undeva la 500 euro.
  • apropo de turbo,trebuie sa il contrazic pa jack. la cluj exista un specialist in turbo care se ocupa de turbo si la pilotii de curse din campionatul intern (marica, ungur, etc.) el zice ca un turbo trebuie sa tina cam cat tine un motor. la mine la un nissan terano, s-a tus la 400000 km odata cu motorul si le-am facut amandoua. indiscutabil ca prin resoftare se se solicita mai mult motorul si atat torbo cat si restul partilor mecanice se duc mult mai repede. si prin morificarea turbosuflantei se poate castiga un mare plus de putere dar motorul va avea o viata foarte scurta. pretul unui turbo nou difera. daca se schimba tot turbo este foarte scump dar daca se poate salva corpul turbosuflantei si se pune doar chit interior nou atunci poate fi undeva la 40% din pret.
  • Da, asa ar fi normal, dar uite ca nu este asa, un turbo tine cam 2-300.000 km, totul depinde de modul de exploatare.
    A mea are 200.000 km si are joc in ax, bine, joc mic, dar are.
    In turbo se poate schimba geometria variabila, axul cu tot de tine de el.
    De preturi, cine il cunoaste pe Cipos, poate sa confirme pretul spus de mine.
  • 200 euro,Alexitul,dar asta din cauza ca sunt membru al unui forum
  • eu nu sunt membru acolo si tot 200 de euro am dat in noiembrie! poate discutam cu el sa ne dea si noua o oferta speciala!
  • Nu ar fi rau ... merita incercat ...
  • merita incercat... dar pe "barba" cui ?! :) pai daca imi cade turbina ambreiajul.... nu mai vreau nimic o las asa :))) chestia cu resoftare este detectabila la revizii ? si cati cp iti aduce resoftarea mersi ptr mesaj baieti :)
  • CUMNATE unde iti trimit datele mele ?
  • Aici: office@cassysdesign.ro

    P.S. Cautati fratilor un pic prin forum, exista butonul "search".....daca ai sti ce minuni poate sa faca acel buton.......
  • Care e treaba cu blow-off-ul ... unii zic ca se pune numai la benzina, altii ca se pune si la diesel ... astept pareri si dac se pune si la diesel de unde se cumpara si cat costa ..
  • Nu ma pricep la chip-ul asta, dar inclin sa cred ca dreptate are Jack, ale carui intreventii sunt intotdeauna la obiect si superprofi...
    Daca e atat de usor de facut si mai e si ok pentru motor, atunci de ce fabricantul nu face el motoarele modificate? S-ar evita o multime de neplaceri... Si totusi producatorul n-o face...
  • JuJo eu stiu ca se pune doar pe benzina si nu cred ca ar avea acelasi efect la diesel! astept totusi o parere specializata!
  • Il asteptam pe Jack :D !!!
  • eu am vb cu cineva care are blow off pe diesel si a zis ca este super ok la diesel merge mai bine....
  • poti sa te interesezi cat la ajuns afacerea si unde anume a montat acel blow off ???
  • Da, m-a mincat si pe mine acum citiva ani sa pun Blow Off Valve, dar m-am lasat pagubas dupa ce m-am interesat bine ce efecte negative ar avea asupra motorului, in special turbina.
    Din cite stiu eu Tour-u are numai motoare cu geometrie variabila ( bineinteles este vorba de diesel ), iar o asemenea supapa ar zapaci geometria variabila.
    Este bine stiut ca ECU comanda presiunea pe care turbo trebuie s-o scoata, iar daca noi punem o supapa de presiune pe traseu care va elibera presiunea de pe admisie ( de presiunea care in plus fata cum este reglata supapa ), automat ECU va obliga turbo sa produca imediat presiunea lipsa, si uite asa turbo va munci in draci, doar pt un fssss.
    Pe motoarele cu turbina fara geometrie variabila uzura nu este asa mare, pt ca lipsa de presiune constatata de ECU, nu va face decit sa miste actuatorul pe inchis/deschis.
    Turbinele fara geometrie variabila, isi elibereaza presiunea in exces printr-o supapa pe evacuare.
    Alta, nu stiu ce se intimpla cu turbo lagu, timpul in care admisia se incarca cu presiunea pierduta prin fsss-ul respectiv.
    Presupun ca si turbo lagul se va mari.
    Iar nu stiu ce se intimpla la o depasire, unde se stie ca presiunea pe admisie se mareste, datorita comenzii pe care o da soferul prin acceleratie.
    Nu stiu, poate au aparut Blow Off Valve profesionale, care gindesc, dar mira-m-as.
    Deci eu unul nu as omori turbina pt un fsss si siguranta mea in depasire.
    Pe benzinarele turbo, cum este motorul de 1,8 T, este alta poveste.
    Din cite stiu eu, turbinele nu au geometrie variabila, iar acceleratia se face prin clapeta si cind intri in frina de motor, clapeta se inchide si presiunea in exces tinde sa inverseze sensul de rotatie al turbosuflantei, pt ca se intoarce inapoi in turbo si asta ar insemna ruperea turbinei.
    E, la benzinare o supapa profesionala, ar elibera presiunea si ar proteja turbina.
    Dar benzinarele nu sint domeniul meu, deci nu pot sa spun sigur ce si cum, doar sa presupun.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!