EXPLOATAREA UNUI MOTOR DIESEL


publicat pe2008-05-14 18:46:48

motor

A menţine turaţia motorului în cuplu maxim înseamnă că motorul are forţa cea mai mare şi consumul cel mai mic.

Trepte de viteză

– Treptele 1 – a 2-a: nu contează, poţi să mergi şi în ralanti;

– Treapta a 3-a: minim 1500 rpm, acceleraţie uşoară până la 1900 rpm (turaţia de cuplu maxim);

– Treapta a 4-a: minim 1800 rpm, acceleraţie uşoară până la 1900 rpm;

– Treapta a 5-a: numai în cuplu, adică minim 1900 rpm.

Acestea sunt turaţiile minime la care trebuie să rămâi după ce ai schimbat treapta.

Este de preferat a nu se tura mai mult de turaţia de putere maximă, adică 4000 rpm.

A nu se tura peste 2400 rpm înainte de a urca temperatura lichidului de răcire, undeva între 50 – 60° C, după ce a ajuns la această temperatura vă puteţi duce până la 3000 rpm.

Numai după ce a ajuns la 90° C puteţi tura motorul până la 4000 rpm.

Odată ajuns în turaţia de cuplu (1900 rpm, în cazul de faţă) puteţi accelera brutal dacă este nevoie, nu se întâmplă nimic, dar nu mai mult de turaţia de putere maximă.

Generalităţi

Motoarele turbo conţin o turbosuflantă care lucrează la parametrii optimi numai în cuplu, de aceea nu se accelerează brutal sub cuplu, în treptele superioare (3, 4, 5).

Pornirea şi mersul cu motorul rece

1 Se pune contactul, urmărim martorul din bord care ne arată o rezistenţă, după ce se stinge dăm la demaror şi motorul porneşte.

2 După ce am pornit motorul vom sta pe loc minim 30 s, maxim 2 minute, fără să accelerăm.

Becul respectiv ne indică faptul că bujiile incandeşcente funcţionează. Ele sunt nişte rezistenţe care se înroşesc şi încălzesc aerul din camera de ardere pentru a porni motorul repede.

Renunţaţi la sindromul Dacia 1310, când aşteptam 5 – 10 minute să încălzim motorul!

Până când motorul se va încălzi este indicat să nu forjaţi acceleraţia, ci să acceleraţi treptat.

Oprirea motorului

1 Încetinim autoturismul folosind frâna de motor apoi frâna de serviciu până ce o vom opri din mers.

Însă nu vom opri motorul!

2 Este indicat să lăsăm motorul pornit între 30 s şi un minut, până vom închide radioul şi ne strângem toate lucrurile.

Turbosuflanta este acţionată de gazele arse, care au temperaturi colosale la forje, şi oprind motorul imediat după ce am ajuns la destinaţie riscăm să îndoim axul turbinei, sau să-l înţepenim.

Gazele arse care acţionează turbosuflanta sunt mult mai reci în frână de motor sau în ralanti decât în forje, şi automat vor răci şi turbosuflanta.

Rodaj

Am primit autoturismul mult aşteptat, acum trebuie să ştim câteva date despre motorul său:

– Turaţia la puterea maximă: ex. 116/4000 rpm;

– Cuplu maxim: ex. 285/1900 rpm;

– Temperatura constantă: ex. 90° C.

În rodaj (primele 2 – 3000 de km) nu trebuie să ajungem la turaţia de putere maximă adică turăm motorul până la maxim 3000 rpm dacă maşina noastră are turaţia de 4000 rpm la putere maximă.

Trebuie să ştim turaţia de cuplu, ca să nu mergem subturat în treptele mari (4 – 5).

Nu vă sfiiţi să ridicaţi capota, nu muşcă, chiar dacă vă uitaţi sub capotă ca la o icoană. Vă uitaţi la eventualele pete de ulei, pierderi de motorină, pierderi de lichid de răcire, şi neapărat controlaţi nivelul uleiul.

În rodaj trebuie să aveţi neapărat un litru de ulei în portbagaj.

Autocord Deva recunoaste fanoctaviatour.ro


publicat pe2008-04-14 01:05:31

Dealerul Autocord Deva recunoaste oficial comunitatea fanoctaviatour.ro si se bucura de existenta unui fan club dedicat Skoda Octavia Tour. citeste articolul

SKODA AUTO A PRODUS 2 MILIOANE SKODA OCTAVIA


publicat pe2008-03-17 22:49:20

10photo-jpg

SKODA AUTO A PRODUS 2 MILIOANE SKODA OCTAVIA

Skoda Auto a produs la Vrchlabí automobilul Skoda Octavia cu numărul două milioane. Modelul aniversar a fost o Skoda Octavia Scout, culoare argintie, având o motorizare 2.0 TDI.

Constructorul ceh produce versiunea actuală de Octavia din 1996 (prima generaţie a modelului Skoda Octavia a fost produsă în anii 1960). În 2004, Skoda a lansat a doua generaţie, însă datorită popularităţii dobândite în rândul clienţilor, continuă să producă şi vechiul model sub titulatura Octavia Tour.

Producţia Skoda Octavia Tour se desfăşoară în prezent la uzina din Vrchlabí, Cehia, iar pentru pieţele din India, Rusia, Kazahstan, Ucraina, Bosnia şi China există puncte de asamblare la nivel local. Skoda Octavia este produsă în Mlada Boleslav – Cehia, iar pentru piaţa asiatică se asamblează în India şi China. Skoda Octavia este comercializată în India sub numele de Laura şi in China sub denumirea Ming Rui.

Până în prezent, Skoda a produs 1.315.000 unităţi din prima generaţie Skoda Octavia şi 685.000 de exemplare ale noii Octavia. Anul trecut, compania cehă a livrat 72.529 unităţi Skoda Octavia Tour şi 237.422 Skoda Octavia II.

Skoda a livrat in 2007 in România 6,554 unităţi Octavia Tour şi 7.900 unităţi Octavia II.

(17 martie 2008) 

stire preluata de pe www.skoda.ro 

Dacia Logan vs Skoda Octavia Tour


publicat pe2007-12-12 21:12:53

 

"Skoda va produce prima generatie de Octavia la infinit."
Masina, pentru prima data lansata in 1996, este cruciala pentru ofensiva producatorului ceh impotriva Daciei Logan - cea mai vanduta masina a Europei Centrale. Intr-un articol publicat in AutoNews.com se prezinta pozitia Skoda fata de noul Logan. "Pentru majoritatea masinilor exista un start al productiei, urmat dupa 7 ani de un sfarsit. Presedintele Skoda Detlef Wittig a afirmat intr-un interviu acordat publicatiei Automotive News Europe ca "nu va exista un sfarsit in ceea ce priveste productia pentru Octavia Tour." Skoda numeste prima generatie a modelului Octavia Tour pentru a o diferentia de cea de-a 2-a generatie, lansata in 2004.

Productia pentru Octavia Tour a scazut cu 54.2% in 2005 ajungand la 66,319 unitati intrucat Skoda a marit numarul modelului din generatia secunda. Dar subsidiara Volkswagen nu va inceta sa produca Octavia Tour pentru ca masina de clasa medie este un produs pe care Skoda il foloseste pentru a concura impotriva Logan, sedanul cu costuri mici produs de subsidiara Renault, Dacia Romania. "Octavia Tour joaca cu siguranta un rol important in vanzari", spune presedintele Skoda. Producatori auto precum General Motors Europa si Peugeot-Citroen au mentinut de asemenea in productie modele mai vechi pentru pietele centrale si estice ale Europei.

General Motors vinde in continuare vechea generatie Astra asa cum face de altfel si Peugeot-Citroen cu Peugeot 206. Octavia Tour este in mod deosebit importanta pentru 3 pietele in puternica si rapida crestere: India, Ucraina si Romania. In Romania, Octavia Tour porneste de la 10,400E. Logan porneste de la 6,200E. In ciuda diferentei mari de pret, in comparatie cu Logan, Skoda a vandut 4,983 unitati Octavia Tour si 5,106 unitati din noul model in 2005, potrivit Skoda. Vanzarile Skoda aproape ca s-au dublat in 2005 iar vanzarile la Octavia Tour au crescut cu 31,8%. Performantele in vanzari inregistrate pe piata din Romania au facut ca Skoda sa devina brand-ul de import nr 2 potrivit APIA. Renault ramane in continuare cea mai importata masina, cu 21,830 de unitati. Insa ambii fabricanti sunt cu mult in urma producatorului Dacia, subsidiara Renault. Dacia a vandut 93,084 unitati si a obtinut 44,2 share de piata. Prima generatie Octavia a fost un succes in vanzari. Skoda a construit 1,500,000 de unitati a primei Octavia de cand a fost lansata acum 10 ani. Atata vreme cat exista cerere pentru o masina mai veche, Skoda va continua sa produca Octavia Tour impreuna cu noua Octavia.
Sursa: StiriAuto.ro

DATE GENERALE OCTAVIA TOUR


publicat pe2007-12-12 21:08:29

stire preluata de pe www.turatii.ro citeste articolul

rss feed blog Club Fan Skoda Octavia Tour forum promo

istoric promo
Branding, rebranding, corporate identity Lucram pentru tine, pentru imaginea ta!

Handcoded by tskdesign. Drepturile de autor asupra comunitatii Fan Octavia Tour apartin Cassys Design si tskdesign.
Toate materialele utilizate in site apartin creatorilor acestora
fan club acreditat de Skoda Romania

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0